Frequently Asked Questions

 

FAQ - Frequently Asked Question

1. Apa itu Majlis Daerah Marudi?

Majlis Daerah Marudi ialah sebuah agensi Kerajaan Negeri Sarawak yang telah dilantik di bawah Ordinan Pihak Berkuasa Tempatan untuk memberikan perkhidmatan kepada seluruh Rakyat di Daerah Baram.

2. Apa itu Pihak Berkuasa Tempatan?

Pihak Berkuasa Tempatan ialah sebuah organisasi yang telah diberi kuasa oleh kerajaan sesebuah negeri itu melalui undang-undang. Di Sarawak, undang-undang tersebut ialah Ordinan Pihak Berkuasa Tempatan.

3. Apakah perkhidmatan-perkhidmatan yang diberikan oleh Majlis Daerah Marudi kepada Rakyat di Daerah Baram?

Perkhidmatan-perkhidmatan yang diberikan oleh Majlis Daerah Marudi kepada orang awam di Daerah Baram disenaraikan di menu PERKHIDMATAN.

4. Saya masih ada soalan yang tidak tersenarai di atas. Di manakah tempat saya boleh bertanya?

Jangan risau, kami sentiasa bersedia untuk menjawabnya jika anda menghubungi kami.

5. Bagaimana cara untuk menghubungi Majlis Daerah Marudi?

Kami boleh dihubungi melalui TUJUH (7) cara yang berikut;

  1. Surat rasmi ke ALAMAT : MAJLIS DAERAH MARUDI, PETI SURAT 374, 98058 BARAM, SARAWAK.
  2. Telefon (hotline): 085-755755
  3. Fax: 085-755336
  4. Email: marudidc@sarawak.gov.my/ najihajie@sarawak.gov.my
  5. Borang Maklum balas: sila klik pada tab “MAKLUM BALAS” di sebelah atas kiri laman web ini
  6. Datang ke pejabat kami (Waktu perkhidmatan: Isnin-Jumaat, 8.00pagi - 5.00petang).